V&D heeft de afgelopen twee maanden de inzet van kiosken getest in zijn winkels in Almere, Amstelveen en Uden. Die pilot leidt tot een uitrol naar alle vestigingen vanaf begin volgend jaar. Dat laat de warenhuisketen dinsdag weten.
De kiosk stelt klanten in staat een online bestelling te plaatsen. Daarvoor is het apparaat uitgerust met een ingebouwde scanner en mogelijkheid om met pin te betalen. Ze krijgen op die manier toegang tot het volledige assortiment, waardoor bepaalde producten ook zijn aan te schaffen als ze niet in de bewuste vestiging op voorraad liggen.
V&D heeft als doel om nee-verkoop tot nul te reduceren, vertelt directeur e-commerce Ken Fontijn. “Eén van onze volgende uitdagingen om dit waar te kunnen maken is om de winkelvoorraden aan te sluiten op VD.nl, zodat we vanuit onze winkels online bestellingen kunnen gaan leveren.”
V&D laat verder weten de miljoenste click & collect-klant te hebben verwelkomd. Een op de drie online klanten haalt zijn bestelling op in een fysieke vestiging, waar twee op de drie ‘online’ retouren naar de winkel worden gebracht.
De warenhuisketen lanceerde vorige week al een vernieuwde website om beter in te kunnen spelen op de wensen van de klant en efficiëntie- en kostenvoordelen te behalen. Zowel de voorkant als backend van zijn online platform werd daarvoor in een nieuw jasje gestoken.
Reacties 0