Toshiba test meertalige robot

Toshiba heeft een humanoïde robot geïntroduceerd die bezoekers van een winkelcentrum in drie talen welkom heet. Vervolgens verstrekt de robot bezoekers in diezelfde talen informatie over het winkelcentrum en zijn winkels.

De robot luistert naar de naam Junko Chihira en wordt momenteel getest in de informatiekiosk van het winkelcentrum Aqua City Mall in Tokyo. Junko beantwoordt vragen in het Japans, Engels en Mandarijn. Bezoekers kunnen de gewenste taal selecteren en vragen invoeren via een touchscreen dat naast de robot is geplaatst.

Ontwikkelaar Toshiba verwacht dat Junko in 2017 in staat is om op gesproken vragen te reageren. “Vooralsnog is de humanoïde robot vooral een presentatrice”, aldus Hitoshi Tokuda, bedenker en ontwikkelaar van Junko. Hij denkt dat de robotin de toekomst op meerdere publieke plaatsen gebruikt gaat worden.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!