Supermarktketen Jumbo is bij wijze van proef gestart met thuisbezorgen in Utrecht. Daarvoor wordt gebruikgemaakt van zijn pick-up point aan de Nebraskadreef, zo laat de retailer weten op zijn website.
Klanten moeten zes euro aan bezorgkosten betalen als ze de boodschappen thuis willen ontvangen. De bezorging vindt plaats op maandag tot en met zaterdag, verdeeld over twee tijdvakken (10 tot 13 uur en 17.30 tot 20.30 uur). Bij bestellingen vanaf zeventig euro krijgen klanten één euro korting op de bestelkosten. De totale order wordt bij bezorging afgerekend met een pinpas.
De orders worden door eigen bezorgers vanuit het pick-up point naar de klant gebracht, vertelt een woordvoerder aan Twinkle. “We willen de last mile en het belangrijke klantcontact niet uitbesteden aan derden.”
Jumbo zoekt inmiddels naar een bezorger voor zijn filiaal aan de Ina Boudier Bakkerhof. De bezorger coördineert de dagelijkse werkzaamheden van thuisbezorging en geldt als het gezicht van Jumbo naar de klant thuis. ‘Jij bezorgt de boodschappen vanuit de winkel naar de klant’, luidt de vacature.
Albert Heijn heeft inmiddels drie kleine distributiecentra geopend speciaal voor zijn webwinkel. Klanten betalen bij de concurrent van Jumbo 3,95 tot 12,95 euro voor de bezorging, afhankelijk van het bezorgmoment en de bestelwaarde. De Zaanse supermarktketen gaat geen gratis bezorging aanbieden zoals nieuwkomer Picnic, zei Ahold-ceo Dick Boer onlangs nog in De Financiële Telegraaf. De producten in de winkel moeten namelijk evenveel kosten als op het internet. “En dat brengt met zich mee dat bezorgkosten noodzakelijk zijn.”
Reacties 0