​Frans beautymerk zint op meer Nederlandse winkels

M.A.C. Cosmetics wil zijn huidige winkelbestand in ons land de komende jaren flink uitbreiden. “We willen toe naar tien tot twaalf eigen winkels in Nederland”, zegt Brigitte Boehm, die verantwoordelijk is voor de expansie van het merk.

Het visagiemerk verkoopt zijn producten in ons land nu via Douglas en de Bijenkorf en zijn drie brandstores in Amsterdam, Den Haag en op Schiphol. “Wij zien groei in Nederland en denken daar met meer eigen winkels van mee te kunnen profiteren”, aldus Boehm in Het Financieele Dagblad.

Het make-upsegment is volgens branchevereniging NCV de enige groeier in de cosmeticabranche. In 2014 daalden de verkopen van de branche in ons land met 2,6 procent naar 2,38 miljard euro. De waarde van verkochte make-upproducten steeg daarentegen met twee procent naar 363 miljoen euro.

M.A.C. Cosmetics is niet de eerste internationale cosmeticaketen die brood ziet in de Nederlandse markt. Zo opende het Poolse concern Inglot vier vestigingen in ons land, terwijl het Zweedse Make Up Store een vestiging in Amsterdam opende. Laatstgenoemde sloot echter al vrij snel weer zijn deuren en de Nederlandse tak van Inglot ging na twee jaar failliet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!