Lidl heeft Kochzauber overgenomen, een online aanbieder van maaltijdboxen. Daarmee zet de discountketen een nieuwe stap in de online boodschappenmarkt.
Kochzauber was in handen van MyToys, onderdeel van Otto Group. Consumenten kunnen bij de startup vanaf 39 euro een box met recepten en bijbehorende ingrediënten aanschaffen. Het is niet bekend wat Lidl voor het concept heeft betaald.
De startup met twintig medewerkers is door de overname gered van de ondergang. MyToys liet onlangs nog weten dat Kochzauber vanaf 2016 zijn activiteiten zou staken omdat het businessmodel niet overeen bleek te komen met de verwachtingen.
Kochzauber laat op zijn website weten de activiteiten voort te zetten en uit te bouwen. De organisaties blijven volgens de startup gescheiden. Het is vooralsnog niet de bedoeling dat Lidl producten via de boxen gaat verkopen, laat een woordvoerder weten aan de Duitse nieuwssite Gründerszene.
Lidl verkent al enige tijd de mogelijkheden van de online boodschappenmarkt. Bronnen binnen de supermarktketen meldden onlangs nog dat de discounter begin volgend jaar een deel van zijn assortiment in ons land gaat thuisbezorgen. De Duitse supermarktketen opende een jaar terug al een webwinkel in ons land waar klanten exclusieve wijn konden aanschaffen, terwijl reizen en een fotoservice al langer online worden aangeboden.
Reacties 0