HelloFresh geeft winstwaarschuwing af

HelloFresh geeft winstwaarschuwing af

De maaltijdboxaanbieder heeft zijn doel van 10 miljard omzet in 2025 losgelaten. 

HelloFresh verwacht in 2024 een brutobedrijfsresultaat van 350 tot 400 miljoen euro. De aanbieder van maaltijdboxen heeft naar eigen zeggen te maken met een dalend bestelvolume, terwijl de kosten juist stijgen. 

De verwachting van maximaal 400 miljoen euro brutowinst is fors lager dan de 448 miljoen die HelloFresh verwacht over 2023. Daarmee beeft de aanbieder van maaltijdboxen voor het derde jaar op rij te maken met dalende winstcijfers: tussen 2022 en 2023 daalde de winst voor rente en belastingen met 29 miljoen euro

Het doel van HelloFresh om in 2025 een omzet van 10 miljard euro en 1 miljard euro winst te schrijven, is inmiddels losgelaten. De oorzaak van de dalende cijfers ligt volgens het bedrijf in het dalen van de bestelvolumes. Zo zou HelloFresh zijn concurrentie zien toenemen, terwijl de marketingkosten ook stijgen. Wel hoopt HelloFresh in 2024 op een omzetgroei, die met name uit Noord-Amerika moet komen. 

De winstwaarschuwing zorgde ervoor dat het bedrijf flink is gekelderd op de beurs: de aandelenkoers bereikte het laagste niveau in 5 jaar tijd.

HelloFresh komt later deze maand met zijn definitieve jaarcijfers over 2023. Ook worden de eerste resultaten van dit jaar dan bekendgemaakt. Cijfers over de nettowinst deelt het bedrijf niet.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!