Ralph Lauren heeft de paskamers in zijn flagshipstore in New York uitgerust met interactieve spiegels. De spiegels zijn afkomstig van de zes maanden oude Amerikaanse startup Oak Labs.
Consumenten kunnen de spiegel onder meer gebruiken om een verzoek in te dienen voor een andere maat of vergelijkbare items of om assistentie van een winkelmedewerker vragen. Als ze vervolgens bijvoorbeeld één van de drie items aanschaffen, kunnen ze een e-mail krijgen met links naar de resterende producten. ‘Integrated commerce’, noemt medeoprichter en ceo Healey Cypher van Oak Labs het. “In plaats van iets als een mobiele, online of fysieke verkoop te zien is het gewoon ‘een verkoop’.”
Ralph Lauren heeft in totaal zestien grote spiegels aangeschaft, waarvan er acht zijn geïnstalleerd in zijn winkel aan Fifth Avenue. De spiegels zijn verdeeld over de mannen- en vrouwenafdeling. De overige acht worden de komende maanden in andere belangrijke markten geïntroduceerd.
De interactieve spiegels zijn volgens Ralph Lauren een vervolg op twee recente tech-initiatieven. Het polomerk introduceerde al een smart T-shirt en holografische winkeletalages.
Bekijk een video over de werking van de interactieve spiegel op RetailWatching.
Reacties 0