Volvo heeft bijna twee jaar na de eerste aankondiging officieel zijn kofferbakbezorging gelanceerd. De autofabrikant kondigde de dienst al begin 2014 aan en stelt de bezorgmethode nu beschikbaar voor het afleveren van kerstaankopen in Zweden.
De autofabrikant werkt hiervoor samen met onder meer logistiek dienstverlener PostNord, speelgoedretailer Lekmer.com en online supermarkt Mat.se. Shoppers kunnen de bezorgmethode bij hun bestellingen die bij deze retailers selecteren. Koeriers plaatsen de bestelling in de kofferbak vervolgens met behulp van een digitale sleutel die ze in een app ontvangen. Daarmee hebben ze eenmalig toegang tot het voertuig. De sleutel verdwijnt zodra het pakket is afgeleverd, waarna de consument ontvangt een melding dat zijn aankopen zijn afgeleverd.
De dienst is vooralsnog alleen beschikbaar voor consumenten in het Zweedse Göteborg die lid zijn van de zogenoemde Volvo on call-service. Volvo rolt de dienst echter in de toekomst uit naar andere gebieden en landen. De autofabrikant wil de service daarnaast optuigen met meer retailers, zodat consumenten meer producten in hun kofferbak kunnen laten afleveren.
Reacties 0