River Island slaat de handen ineen met Shutl om klanten de controle te geven over de bezorging. Met de dienst ‘click & don’t collect’ wil de modeketen onder meer voorkomen dat online bestellingen blijven liggen in de winkel.
Een online klant die voor de optie click & collect heeft gekozen, kan het pakketje alsnog laten bezorgen. Een bezorger van Shutl brengt het pakketje binnen negentig minuten naar een locatie naar keuze, of op een tijd die de klant het beste uitkomt.
Click & collect is volgens Shutl de laatste jaren veranderd van een concurrentievoordeel naar een noodzakelijk goed. Uit zijn eigen onderzoek blijkt echter dat één op de vijf Britse consumenten hun bestelling niet ophalen, maar hun geld terugvragen. Retailers blijven vervolgens achter met problemen op voorraadniveau.
Klanten moeten 4,95 pond (zeven euro) betalen voor de nieuwe dienst, die al door River Island in gebruik is genomen. River Island is naar eigen zeggen de eerste retailer die een dergelijke dienst uitrolt in het Verenigd Koninkrijk.
Reacties 0