​Ace & Tate voert expansie flink op

Het Nederlandse brillenmerk Ace & Tate opent vrijdag opnieuw een winkel in het buitenland. Het betreft net als vorig jaar een tijdelijke vestiging in Berlijn, vertelt een woordvoerder aan RetailNews. "We openen volgend jaar een permanente winkel in Berlijn. Tot die tijd kunnen klanten terecht in de pop-up store."

Ace & Tate in daarnaast sinds deze week in vier nieuwe landen te verkrijgen. Het brillenmerk heeft webshops geopend in Denemarken, Ierland, Oostenrijk en Zweden. Ace & Tate is al langer online actief in Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk en eigen land.

Verder opent het Nederlandse merk volgende week zijn tweede flagshipstore in eigen land. De winkel komt aan de Lijnmarkt in Utrecht. Recent werd nog een shop-in-shop in de Arnhemse conceptstore Coming Soon geopend. “Klanten vinden daar de complete collectie van Ace & Tate in een aparte winkelruimte”, aldus de woordvoerder. De brillen van Ace & Tate zijn ook in de winkels van Hutspot te vinden, maar dan alleen op een schap aan de muur.

Ace & Tate opende in september al een pop-up store in Rotterdam, die tot eind januari geopend blijft. De retailer wil na die periode graag een permanente winkel openen in de stad. “We hopen fysiek verder te expanderen in Nederland, maar er is nog niets bevestigd.”

Het brillenmerk verkoopt sinds donderdag ook multifocale glazen in zijn webshop. Die glazen konden sinds kort al in de fysieke vestigingen in de monturen gezet worden. Ace & Tate hanteert net als bij zijn andere brillen een vaste prijs voor multifocale glazen, die inclusief montuur 248 euro kosten.

Consumenten willen geen bullshit meer op de mouw gespeld krijgen, zei oprichter en ceo Mark de Lange onlangs in EtailTrends. In tegenstelling tot de traditionele optiekketens zijn er volgens hem geen verborgen kosten. “Wij doen niet aan upselling. Dat je met een ‘twee-brillen-voor-79-euro-aanbieding’ naar binnen wordt gelokt en vierhonderd euro lichter naar buiten loopt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!