​De Hand van Maradona werkt aan fysieke aanwezigheid

De Hand van Maradona is met de Bijenkorf in gesprek over de opening van een shop-in-shop. Die winkel moet volgend jaar geopend worden, aldus mede-eigenaar Frank Krake op de eindejaarsbijeenkomst van VEDIS Retail Platform.

De Hand van Maradona is een webshop met showroom in Groningen voor handgesigneerde sportmemorabilia. Begin deze maand is sportmarketingbureau Triple Double aangetreden als derde aandeelhouder, naast Krake en oprichter Harm Jan Deuring. Onderdeel van de deal is dat De Hand van Maradona een tweede showroom opent in SX, het centrum voor sport, marketing en media in Eindhoven.

De eerste showroom in Groningen wordt niet veelvuldig bezocht, vertelt Harm Jan Deuring in het decembernummer van RetailTrends. Toch heeft het volgens hem wel zijn waarde. “Een fysiek bezoekadres ondersteunt de betrouwbaarheid, wat essentieel is in deze markt.”

Klanten willen volgens Deuring soms eerst het eindproduct met eigen ogen zien. “Dat geeft toch meer indruk dan de foto’s op de website.”

De nieuwe locatie moet daarnaast voor een olievlekeffect zorgen. De startup heeft namelijk geen ‘tonnen aan marketingbudget’, zegt Deuring in RetailTrends. Hij gaat in het decembernummer verder in op zijn groeistrategie, de rol van storytelling binnen zijn bedrijf en het nut van de hereniging van 'De Grote Drie van Milaan'. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!