De Bijenkorf koppelt Apple Watch aan beacons

De Bijenkorf heeft zijn app uitgebreid met een extensie voor de Apple Watch. De warenhuisketen is naar eigen zeggen daarmee de eerste retailer in Nederland die het slimme horloge combineert met beacontechnologie.

Dragers van de Apple Watch kunnen voortaan onder meer direct hun puntensaldo en puntenwaarde zien. Verder kunnen ze hun zogenoemde member ID oproepen en laten zien bij de kassa. Door de koppeling aan de beacons worden klanten herkend zodra ze een vestiging van de Bijenkorf binnenstappen en ontvangen ze automatisch een notificatie van hun huidige puntensaldo. De keten wil zijn klanten hiermee een betere service bieden.

Met de beacons kan de Bijenkorf volgens marketingdirecteur Robert Bohemen daarnaast een eenduidig klantbeeld krijgen, ongeacht welk kanaal de shopper gebruikt. De warenhuisketen startte vorig jaar in zijn Rotterdamse vestiging met een pilot met beacons. “De klant krijgt op basis van zijn persoonlijke profiel via elk kanaal dezelfde service”, verklaarde hij destijds.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!