Unilever en Jumbo testen shoppable recepten

Unilever lanceert samen met Jumbo een tool om online recepten shoppable te maken. Het is voor het eerst dat een fabrikant op deze manier met een retailer samenwerkt, zegt Unilever volgens Marketing Online.

De producent en de supermarktketen maken hiervoor gebruik van de ‘recipe to basket tool’ van de website kokenmetaanbiedingen.nl. De pilot gaat van start op de kerstreceptenpagina van Knorr, waar de tool als knop zichtbaar wordt. Met een druk op de knop worden alle ingrediënten van een recept op de boodschappenlijst van de Jumbo-app geplaatst. Het is nog niet bekend of en wanneer de tool verder wordt uitgerold.

Eerder dit jaar maakte Jumbo bekend te overwegen een eigen innovatietak op te richten, die zich bezig moet houden met uitbreiding van de e-commerceactiviteiten. De supermarktketen heeft sinds vorig jaar een webwinkel en lanceerde sindsdien onder meer apps en tientallen pick-up points.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!