The North Face heeft vorige week een interactieve online winkelervaring gelanceerd. Klanten kunnen hulp krijgen van een intelligente personal shopper om zo producten op maat aangeboden te krijgen.
Bij de ontwikkeling van het nieuwe winkelplatform werkte de specialist in outdoorkleding samen met IBM Watson en e-commerceprovider Fluid. Laatstgenoemde levert zijn Expert Personal Shopper, die de klanten helpt in hun zoektocht en de winkelervaring persoonlijker moet maken. Daarbij zorgt het systeem voor een op maat gemaakt productaanbod, door de bezoeker een aantal vragen voor te leggen. Zo vraagt het de klant aan te geven naar welk product het op zoek is, en voor welke activiteit het geschikt moet zijn. Vervolgens wordt naar naar steeds specifiekere kenmerken gevraagd, zoals locatie en weersomstandigheden waarin het product gebruikt gaat worden.
Op basis van de antwoorden komt het platform met suggesties. Het systeem is zelflerend waardoor het, naarmate het gebruik toeneemt, steeds intelligenter wordt. De pilotfase is naar tevredenheid van de retailer verlopen. Klanten besteden gemiddeld twee minuten aan het platform en het doorklikpercentage op productsuggesties lag op zestig procent. Bovendien gaf een meerderheid van de gebruikers aan het platform in de toekomst nogmaals te raadplegen.
Reacties 0