Het marktgebied van Takeaway.com telt zo veel inwoners, dat er potentie is om nog veel groter te worden. Dat zegt ceo Jitse Groen in het januarinummer van EtailTrends. “Wij kunnen nog tien keer zo groot worden.”
Groen startte in 2000 met Thuisbezorgd.nl. In 2010 lanceerde hij de internationale merknaam Takeaway.com, waar ook Thuisbezorgd.nl onder valt, die nu actief is in tien landen. In het marktgebied van de etailer wonen 180 miljoen mensen, waarvan het overgrote deel nog altijd de telefoon pakt om een bestelling direct aan een restaurant door te geven.
Het is altijd de ambitie van Groen geweest om de landsgrenzen over te gaan met zijn bedrijf. “Ik had geen zin om een Coolblue of bol.com te worden. Ik heb altijd gedacht dat we de potentie hadden een groter bedrijf te kunnen zijn.”
Takeaway.com draait nog steeds verlies, maar Groen verwacht binnen twee jaar winst te maken. “Maar groei blijven wij belangrijker vinden dan winst. En weinig bedrijven groeien zo hard als wij.”
In de eerste EtailTrends van 2016 gaat Groen onder meer in op de vraag of de beurs voor zijn bedrijf aantrekkelijk is en de ambities van Thuisbezorgd.nl. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0