Media Markt begint deze week officieel met een loyaliteitsprogramma voor vaste klanten. Deze zogenoemde Media Markt Club telde een dag na de soft-lancering al tienduizend leden. Dat laat de elektronicaketen maandag weten.
De 49 vestigingsdirecteuren gelden als voorzitter van de nieuwe club en moeten er voor zorgen dat ‘er in de winkels altijd wel iets te beleven valt’. De retailer doet onder meer een beroep op de data van de clubleden om hen persoonlijk te benaderen. Zo worden kookliefhebbers voor kookworkshops uitgenodigd en krijgen gamefans de mogelijkheid om een nieuwe release te reserveren. “We willen onze klanten nog beter leren kennen, waardoor we nog relevanter worden,” aldus coo Dennis Hooijmans.
Verder denkt Media Markt dankzij de data uit zijn loyaliteitsprogramma gerichter in te kunnen kopen. De leden krijgen op hun beurt onder meer twee keer meer bedenktijd na een aankoop, die in sommige gevallen gratis wordt thuisbezorgd. Daarnaast worden hun kassabonnen digitaal opgeslagen.
Media Markt verwacht snel meer leden te kunnen werven voor zijn gratis loyaliteitsprogramma. De retailer wijst daarvoor naar zijn nieuwsbrief, die naar meer dan zeshonderdduizend adressen wordt gestuurd.
Reacties 0