Starbucks heeft de doelstelling om tegen 2019 over 3400 vestigingen in China te beschikken. Momenteel staat de teller op tweeduizend, verspreid over honderd steden. Dat laat ceo Howard Schultz dinsdag weten in een persverklaring.

De komende vijf jaar moeten er jaarlijks zo’n vijfhonderd vestigingen bijkomen, meldt The Wall Street Journal. China is momenteel de op één na grootste markt van Starbucks en bovendien de snelst groeiende. De grootste kansen liggen dan ook in dat land, stelt Schultz. “Het is goed denkbaar dat China op termijn uitgroeit tot onze grootste markt.”

De ceo van Starbucks zegt nog altijd vertrouwen te hebben in de Chinese economie, ondanks de negatieve berichten in de afgelopen periode. “Mensen zoeken naar redenen om er niet in te geloven”, aldus Schultz.

Onder meer Yum! Brands, moederconcern van KFC en Pizza Hut, zag zijn omzet in China recent teruglopen. Starbucks noteerde in het laatste kwartaal echter een vergelijkbare omzetgroei van zes procent in de regio. Wereldwijd lag dat percentage op acht procent.