Het Amerikaanse e-commercemerk Stefan’s Head communiceert alleen via sms met zijn klanten. Zij krijgen een link die verwijst naar een geheime site, waarop product staan die door Stefan zijn geselecteerd en soms door hem zijn ontworpen. Dat is te lezen in het januarinummer van EtailTrends.
Wie iets wil kopen, heeft aan een simpele sms met screenshotje van het gewenste product of de tekst ‘ik wil’ genoeg. Betalen vindt plaats via betalingssysteem Stripe, dat eenmaal ingevoerde creditcardinformatie onthoudt.
Het merk werd in de eerste helft van vorig jaar opgericht en telt tussen de ‘zeventien en een miljard’ klanten. Ook wie Stefan is, wordt door zijn oprichters geheimgehouden. Stefan zelf laat via de mail weten echt te bestaan en alle sms’jes persoonlijk te beantwoorden. “Wij vinden robots leuk, maar werken momenteel niet met ze samen.”
Lees in het januarinummer van EtailTrends meer over deze ‘dealer van dingen’. Het is één van de meest unieke winkelervaringen die de moderne technologie te bieden heeft, schrijft correspondent Anke Meijer. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0