Starbucks en Spotify slaan handen ineen

Bezoekers van Starbucksfilialen in de Verenigde Staten kunnen de app van de keten binnenkort gebruiken om informatie op te halen over de muziek die wordt gedraaid. Daarvoor werkt Starbucks samen met streamingdienst Spotify.

De samenwerking betreft een update van de Starbucks-app voor Anroid- en Apple smartphones. Daarin krijgen klanten real-time informatie over de muziek die op dat moment speelt, krijgen zij inzicht in de nummers die daarvoor gedraaid zijn en kunnen ze hun favorieten toevoegen aan een eigen playlist. Daarnaast geeft de app gebruikers toegang tot een playlist met de meest gedraaide nummers in het twintigjarig bestaan van de koffieketen en geeft het klanten invloed op deze playlist. Tot slot zet Starbucks wekelijks artiesten in de spotlight in hun app.

Spotify kent een gratis abonnement, waarbij de gebruiker beperkt toegang tot de database en mogelijkheden van de dienst, en een betaalde variant met ongelimiteerde toegang. Voor zijn aandeel in de Starbucks-app maakt Spotify een uitzondering, en stelt de premiumrechten gratis ter beschikking. Dat blijft wel beperkt tot de Starbucks-afspeellijsten en gebruikers moeten daarvoor Spotify op hun telefoon hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!