Sligro Food Group heeft in 2015 een winst van 81 miljoen euro in de boeken geschreven. Daarmee is het concern voor het eerst in tachtig jaar de tachtig miljoen gepasseerd, stelt directievoorzitter Koen Slippens.
De winst nam met 17,4 procent toe ten opzichte van het jaar ervoor. Het bedrijfsresultaat steeg met 15,2 procent naar 103 miljoen euro. Eerder maakte Sligro al bekend 2,67 miljard euro omzet te hebben geboekt, een groei van 3,8 procent. De autonome groei bedroeg 1,1 procent.
In foodservice, waar de groothandel Sligro actief is, liep het marktaandeel op naar 23,1 procent. De supermarkten van Emté bleven stabiel op een marktaandeel van 2,7 procent.
Emté groeit minder hard dan de markt, laat Slippens weten. “We moeten eerst het verschil met de marktontwikkeling verkleinen om vervolgens ook daar weer harder dan de markt te groeien.” Hij heeft daarbij zijn hoop gevestigd op de nieuwe formulegeneratie Emté 3.0, die dit jaar wordt uitgerold.
Reacties 0