​Bouwmarkten klimmen uit dal

De verkoopvolumes van bouwmarkten groeien dit jaar met 2,5 procent. Die verwachting spreekt ABN Amro uit in de sectorprognose voor de detailhandel.

Daarmee klimmen de bouwmarkten dit jaar uit het dal. In 2015 maakten zij nog krimp door, maar voor de komende jaren verwacht ABN Amro volumegroei van 2,5 procent, zowel dit jaar als in 2017. Sinds de crisis zijn de verkoopvolumes in de bouwsector met 33 procent gedaald.

De verkoopvolumes van de detailhandel als geheel groeien in 2016 met 2,25 procent. Voor 2017 verwacht ABN eenzelfde groeipercentage. Wel blijven de winstmarges zwaar onder druk staan. Dat komt door concurrentie, online shoppen en blurring.

De non-foodretail kan op meer groei rekenen dan de foodretail: 2,3 tegenover 1,8 procent. Woonwinkels zullen hun verkoopvolumes volgens de prognose het sterkst zien groeien, met 3,5 procent. Alleen voor voedingsspeciaalzaken voorziet ABN een daling van 0,8 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!