Retailers die de consument geen winkelervaring op maat bieden, blijven achter bij concurrenten die dat wel doen. Dat concluderen Planet Retail en Wipro Limited uit eigen onderzoek
Planet Retail benaderde voor het onderzoek ruim driehonderd directeuren van winkelketens die wereldwijd opereren en jaarlijks minimaal 750 miljoen dollar aan omzet genereren. Het ging hierbij om ketens uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk en Duitsland.
82 procent van de ondervraagde retailers is het eens met de stelling dat investeringen in digitale technologie en operationele verbeteringen ervoor zorgen dat zij de klant beter persoonlijk kunnen benaderen. Slechts achttien procent geeft aan bijzonder tevreden te zijn met hun huidige mogelijkheden om klanten te benaderen.
Volgens Srini Pallia van medeonderzoeker Wipro is de hedendaagse consument zich enorm bewust van het verschil tussen on- en offline winkelen. “Wij zijn van mening dat het aanbieden van een persoonlijke winkelervaring dit verschil kleiner maakt”, aldus Pallia. Om hypergepersonaliseerde ervaringen te creëren raadt het onderzoek onder meer aan om de supply chain te digitaliseren en de winkel in te zetten als ‘digital magnets’.
Reacties 0