'La Place is niet meer dan een koopje'

Jumbo heeft La Place niet gekocht vanwege mogelijke synergievoordelen. “Dit is gewoon een buitenkans voor ze”, zegt supermarktexpert Gerard Rutte in De Financiële Telegraaf.

Rutte wijst erop dat La Place met eigen geld voor een aantrekkelijke prijs wordt overgenomen. De foodformule is volgens hem een winstgevend bedrijf, waar niet veel in geïnvesteerd hoeft te worden. Daardoor voegt Jumbo Groep direct winst toe, zegt hij. “Het had ook een vleesfabriek kunnen zijn.”

Het belangrijkste argument voor de overname is volgens hem dat het om een koopje ging. Jumbo heeft zijn handen volgens Rutte vol aan de supermarktformule en had La Place nooit gekocht ‘als het op eigen kracht niet goed zou lopen’. “Er komt misschien een La Place-broodje bij Jumbo te liggen, maar dat is het dan wel.”

Jumbo zelf zegt met de overname de consument in zijn consumptiepatroon te volgen. Het Veghelse concern maakt volgens cfo Ton van Veen een enorme stap voorwaarts op het gebied van ‘eat it’. “’Make it’, het thuis eten bereiden, hebben we al en ‘take it’, de kant-en-klaarmaaltijden, ook.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!