Nederlandse reclame-uitingen worden shoppable

Producten in de Nederlandse media zijn voortaan direct te koop met behulp van Shazam. Dit komt voort uit een uitbreiding van de samenwerking tussen de app en digitale mediaexploitant Semilo.

Shazam is vooral bekend van zijn muziekherkenningssoftware. Deze dienst kent ruim honderd miljoen actieve gebruikers. Het scannen van uitingen en etiketten gebeurt via Shazam Connect, een nieuwe optie die voorheen alleen in de Verenigde Staten beschikbaar was.

De uitbreiding van de samenwerking zorgt er voor dat reclame op televisie en in magazines scanbaar wordt voor consumenten. Daarnaast kunnen consumenten Shazam gebruiken om etiketten te scannen. Door productreclames te scannen met Shazam Connect kunnen ze direct meer informatie ontvangen over het getoonde product. Na het scannen komen zij op een speciale productpagina terecht die hen er via video, audio of tekst meer over vertelt. Voor het scannen van een advertentie in een magazine of dagblad gebruikt de software Shazam Visual.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!