​Blokker neemt inkoopafdeling op de schop

Charlotte Hooijdonk vertrekt per 1 maart als directeur inkoop van Blokker. Ze heeft besloten haar loopbaan buiten Blokker voort te zetten. Dat bevestigt een woordvoerder van moederbedrijf Blokker Holding tegenover RetailNews.

Blokker gaat in maart van start met een vernieuwde categorie management organisatie, schrijft directeur Rob Heesen in een e-mail aan leveranciers, die in handen is van RetailNews. Johanneke de Moor is inmiddels aangesteld als de nieuwe directeur categorie management, een functie die ze voorheen bij innovatietak Nextail vervulde.

De vorming van de nieuwe organisatie heeft gevolgen voor de inkopers die bij Blokker werkzaam zijn. Hun functie wordt vervangen door die van categorie manager, waarvoor ze via een interne selectieprocedure in aanmerking kunnen komen. “Ze hebben de tijd gekregen zich goed voor te bereiden op deze sollicitatie en assessment”, aldus de woordvoerder.

Heesen laat in de e-mail weten dat de inkopers de aankomende weken geen contactpersoon kunnen zijn. “Op een inkoopafdeling van zo’n dertig mensen gaat het om een handvol inkopers”, zegt de woordvoerder.

De maatregelen horen volgens haar bij de transformatie die Blokker ondergaat van een inkoopgerichte naar een klantgerichte omnichannel organisatie. Vorig jaar nam de retailer al afscheid van zo’n vierhonderd werknemers, om de loonkosten meer in lijn te brengen met de dalende omzetten in de winkels. Tegelijkertijd werd zo’n 25 miljoen euro geïnvesteerd in e-commerce, IT, logistiek en uitrol van de nieuwe winkelformule in enkele tientallen winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!