Mobiele loyaliteitsprogramma’s bereiken in 2020 de mijlpaal van drie miljard gebruikers. Dit blijkt volgens Mobile Commerce Daily uit een onderzoek van Juniper Research. Het enorme aantal gebruikers komt volgens het rapport met name voort uit de implementatie van beacons.
Instore beacons blijken een succesvolle tool om het gebruik van coupons te stimuleren. Diverse retailers melden in het onderzoek positieve resultaten na het gebruik van beacons. Zo zag onder meer McDonald’s het aantal verkochte McChicken-burgers met acht procent toenemen dankzij de inzet van de inmiddels bekende bluetooth-kastjes.
Juniper verwacht dat coupons in combinatie met beacons binnen een aantal jaar zorgen voor een jaarlijkse omzet van 1,6 miljard dollar. Dit is momenteel nog elf miljoen dollar per jaar. Deze cijfers zijn gebaseerd op ervaringen van retailers, die zien dat coupons die gestimuleerd worden via beacons een zeer hoog inleverpercentage hebben.
Het grootste verschil zag de Chinese retailer Chow Tai Fook. De juwelier installeerde beacons in tweehonderd van zijn winkels en behaalde een inleverpercentage van zestig procent. Dit zorgde voor een omzetgroei van zestien miljoen dollar.
Reacties 0