'Branchering de oplossing voor leegstand'

Het bieden van de juiste mix van gemakswinkels- en faciliteiten is het belangrijkste instrument om leegstand in winkelcentra tegen te gaan. Dat stelt ceo John Buijs van vastgoedeigenaar NSI in het februarinummer van RetailTrends.

Een minimum van twee supermarkten, gratis parkeren, zichtbaar management en een goede mix in aanbod noemt Buijs als voorbeeld om optimaal in te spelen op de consumentenbehoeften. Het is daarbij cruciaal om te weten wat de consument wil, stelt hij. “Wat als er een modewinkel weg gaat? Het is aan ons om dat in te vullen.”

Ook managing director Belinde Bakker van Wereldhave noemt branchering een belangrijk instrument om leegstand tegen te gaan. De vastgoedpartij streeft ernaar om negentig procent van de dagelijkse behoefte van consumenten onder één dak te brengen. Daarvoor gaat Wereldhave onder meer iedere twee maanden met de top 25 retailers om tafel om de strategie en visie op de toekomst te bespreken.

Buijs, Bakker en andere betrokkenen en experts gaan in het februarinummer van RetailTrends dieper in op de rol van vastgoedeigenaren bij het terugdringen van leegstand. Onder meer het belang van winkelcentra als ontmoetingsplekken en transparantie over omzetgegevens van winkeliers komen daarbij aan bod. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!