'Jumbo betaalde 48 miljoen voor La Place'

De verkoop van La Place aan Jumbo was de grote klapper voor de boedel van het failliete V&D. De supermarktketen heeft 48 miljoen euro betaald voor La Place, meldt het NRC op basis van ingewijden.

De curatoren vonden geen koper voor de warenhuizen van V&D, nadat Roland Kahn als laatste gegadigde afhaakte. De warenhuizen van V&D hadden ‘bij lange na’ niet zo veel geld opgebracht als het winstgevende La Place, stelt een ingewijde. “Maar je wil gewoon achtduizend banen redden en zorgen dat het instituut V&D blijft voortbestaan.”

La Place werd eind januari aan Jumbo verkocht, dat alle activa overnam, evenals de serviceorganisatie en de standalone vestigingen van de foodformule. Nu een doorstart van V&D van de baan is, kunnen de inpandige vestigingen van de horecaformule niet worden voortgezet. ‘Vanzelfsprekend zullen we kijken naar nieuwe exploitatiemogelijkheden voor deze La Place-vestigingen’, laat Jumbo weten in een verklaring.

La Place is volgens het Veghelse concern een ijzersterke formule, die voorziet in een grote behoefte in de Nederlandse binnensteden. ‘Wij zien dan ook onverkort veel kansen voor La Place en hebben duidelijke groeiambities’, aldus Jumbo.

Hudson’s Bay, dat graag panden van V&D wil overnemen, zou geïnteresseerd zijn in een samenwerking met Jumbo. Het Canadese concern begrijpt volgens retailexpert Rupert Parker Brady als geen ander het belang van een aantrekkelijk restaurant en dito café in een warenhuis. “Ze hebben er alle belang bij om La Place te behouden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!