Barneys heeft zijn nieuwe flagshipstore uitgerust met verschillende technologische hulpmiddelen. De nieuwe winkel beschikt onder meer over een compleet beaconnetwerk, dat in verbinding staat met de app van de warenhuisketen.
Het netwerk helpt klanten door de winkel navigeren en attendeert hen op nieuwe producten. Wanneer gebruikers van de app deze na de update openen, krijgen zij de vraag of zij pushnotificaties willen ontvangen en of zij hun locatiegegevens willen delen. Hiermee bepaalt de app of de klant in of nabij een vestiging van Barneys is.
Barneys gebruikt de app daarnaast om klanten The Window te sturen, het eigen magazine van de retailer. Hierin vindt de klant informatie over nieuwe producten, interviews met ontwerpers en video’s. Om de opening van de nieuwe flagshipstore te vieren, stuurt Barneys via de app een gids van New York uit. Hierin doet de retailer aanbevelingen voor restaurants en bezienswaardigheden rondom de nieuwe winkel.
In de winkel doet de app aanbevelingen op basis van eerder gekochte artikelen en artikelen die de klant op zijn wensenlijst heeft staan. Daarnaast kijkt de app naar artikelen die klanten hebben bekeken in The Window.
Reacties 0