BCC heeft zijn like-for-like omzet in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar opnieuw zien teruglopen. De Nederlandse elektronicaketen ondervindt nog altijd hinder van de moeizame implementatie van een nieuw ERP-systeem. Dat meldt moederbedrijf Darty Group donderdag bij de bekendmaking van zijn kwartaalcijfers.
Hoe groot het omzetverlies van BCC exact is, maakt het concern niet bekend. Samen met Vanden Borre zag BCC de like-for-like omzet met 3,8 procent teruglopen, waarbij de Belgische zusterformule positieve cijfers noteert. De gezamenlijke omzet liep met 2,1 procent op, mede door een sterke online groei. Via de webshops werd ruim acht procent meer verkocht, waardoor veertien procent van de totale omzet nu van het online kanaal afkomstig is.
De problemen bij BCC dateren van 1 juni vorig jaar, toen de retailer overstapte op een nieuw logistiek systeem. Darty maakte eerder al bekend dat die problemen twee miljoen euro aan extra kosten veroorzaakten. BCC had gedurende het derde kwartaal, dat eind januari afliep, steeds minder last van de verstoring.
Verder laat Darty weten dat BCC opnieuw zijn bruto winstmarge heeft weten te verbeteren. Het moederbedrijf zelf zag zijn omzet met 2,6 procent toenemen. Exacte winst- en omzetcijfers worden niet bekendgemaakt.
Reacties 0