Na een succesvolle implementatie in Duitsland rolt C&A RFID uit naar Frankrijk. De keten maakt RFID beschikbaar in zijn 164 Franse vestigingen en het Franse distributiecentrum.
De moderetailer gebruikte de technologie al voor een aantal nieuwe productcategorieën en begon afgelopen jaar al met de implementatie van het systeem in Frankrijk. C&A hoopt binnen afzienbare tijd al zijn Franse winkels van RFID te hebben voorzien.
Voor de ontwikkeling en implementatie van het RFID systeem werkt de modeketen samen met Checkpoint Systems. Zo maakt de retailer onder meer gebruik van de OAT Foundation Suite software van Checkpoint. Dit zorgt er voor dat C&A het aantal winkels dat gebruik maakt van RFID eenvoudig kan opschalen. Daarnaast geeft het de modeketen realtime inzicht in de verkopen en voorraden van al zijn van RFID voorziene winkels.
De technologie moet C&A helpen in het verder automatiseren van zijn winkelbevoorrading. Dit gebeurt momenteel nog aan de hand van winkelorders op basis van verkopen. In de toekomst loopt dit proces gecentraliseerd vanuit het distributiecentrum.
Reacties 0