McDonald’s van start met nieuwe concepten

McDonald’s heeft in zijn flagshipstore in Hoorn de eerste Salad Bar en McCafé van Nederland geopend. Het gaat om pilots, die bij succes worden uitgebreid naar andere restaurants.

Bij de Salad Bar kunnen klanten zelf een verse salade samen stellen. In het McCafé is het mogelijk om bij een koffiecounter te kiezen uit verschillende nieuwe koffievariaties en lekkernijen voor bij de koffie.

“McCafé en Salad Bar zijn twee belangrijke stappen voorwaarts voor McDonald’s”, zegt algemeen directeur Manu Steijaert. Het zijn de laatste twee van in totaal vier nieuwe concepten die McDonald's in oktober vorig jaar aankondigde. Eerder introduceerde de fastfoodketen al table service, inmiddels in vijftien filialen. Een medewerker van de fastfoodketen brengt het eten dan naar de tafel van de klant. Ook 'pimp je burger', waarbij klanten zelf hun burger kunnen samenstellen, is onlangs geïntroduceerd.

McDonald's maakte eerder al bekend steeds meer de richting van fast casual in te willen slaan. De fastfoodketen kijkt daarbij vooral naar formules als Starbucks en La Place. Volgens algemeen directeur Manuel Steijaert laat de flagshipstore in Hoorn zien hoe alle vestigingen er op termijn uit moeten zien,

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!