New York Pizza wil naar tweehonderd winkels

Pizzaketen New York Pizza heeft zijn omzet in 2015 met zestien procent zien stijgen. Dit jaar breidt de retailer uit met twintig vestigingen.

Ook in het eerste kwartaal van dit jaar zette de stijging door, met een vergelijkbare omzetgroei van zestien procent. New York Pizza groeit naar eigen zeggen voor het zesde jaar op rij. De grootste groei komt door de online omzet. “We zijn uitgegroeid tot een echt internetbedrijf”, zegt directeur en oprichter Philippe Vorst. De online omzet van New York Pizza is verdubbeld ten opzichte van 2014. Ruim een derde van die orders komen binnen via de apps en mobiel.

Vorst zegt eind 2018 op tweehonderd vestigingen in Nederland uit te komen. Eerder voorspelde hij nog een eindtotaal van 170 tot 180 winkels. In 2014 breidde de pizzaketen uit naar Duitsland. New York Pizza begon eind vorig jaar bovendien met een hamburgerconcept in Nederland. Die markt gaat in ons land enorm groeien, voorspelt Vorst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!