​Google hecht nog meer waarde aan mobiel

Google gaat internetsites die goed te bezoeken zijn op elk apparaat voorrang geven in zijn rankings. Dit moet er volgens de internetgigant voor zorgen dat websites straks op alle apparaten beter zichtbaar zijn.

Om websites die gebruikmaken van responsive design voorrang te geven past Google het algoritme van zijn zoekmachine aan. Hierdoor staan sites die niet goed zichtbaar zijn op smartphones vanaf mei nog lager in de ranking. Google ziet het signaal wat zij hier mee afgeven als een motivatie voor websitebeheerders om hun site ook te optimaliseren voor bezoek middels andere apparaten dan een computer.

De beleidswijziging van Google is een aanvulling op een trend die het bedrijf al in 2014 heeft ingezet. Toen werden mobile friendly webpagina’s van een speciaal label voorzien wat simpelweg aangaf dat deze sites goed te bezoeken zijn via een smartphone. Om beheerders te helpen biedt Google diverse tools aan die aangeven of een site geschikt is voor bezoek via een smartphone.

Blokker Holding lanceerde in april vorig jaar mobiele sites voor enkele van zijn formules, nadat Google had aangekondigd mobielvriendelijke websites voorrang te geven. Retailers die geen mobielvriendelijke website hebben, krijgen daardoor minder bezoekers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!