McDonald’s werkt aan een nieuw loyaliteitsprogramma. Dit nieuwe programma moet volgens de fastfoodketen de boeken ingaan als 'het beste ooit' en de keten de mogelijkheid geven om klanten één op één te benaderen.
De huidige app van McDonald’s is wereldwijd zo’n 7,5 miljoen keer gedownload en omvat alleen een locatiezoeker en ingrediëntenlijst. Het nieuwe programma, inclusief bijbehorende app, moet klanten het beste bieden van de actuele mogelijkheden. Daarnaast moet het de restaurantketen de mogelijkheid geven om klanten individueel te benaderen.
Wanneer McDonald’s ziet dat het aantal bezoeken van klanten afneemt dan kan de fastfoodketen hen met het programma verleiden tot een terugkeer. Dit doet het met specifieke aanbiedingen die aansluiten op het koopgedrag van de consument. Daarnaast ontvangen klanten meer korting naarmate zij vaker komen en krijgen punten een uiterste inwisseldatum, om er voor te zorgen dat klanten deze op korte termijn verzilveren. Het nieuwe programma en de app zijn uiterlijk begin volgend jaar beschikbaar.
Reacties 0