Lidl heeft een webwinkel geopend in België, waar in eerste instantie het non-foodassortiment wordt aangeboden. “Het gaat om zo'n 350 artikelen zoals tuingereedschap, kleding, kookgerei en dergelijke”, aldus e-commercemanager Marjolein Frederickx tegenover zakenkrant De Tijd.
Lidl verkoopt in zijn supermarkten al langer non-foodproducten, maar die zijn vaak maar enkele dagen verkrijgbaar. Sommige artikelen zullen online langer worden aangeboden, stelt Frederickx. “Een T-shirt kan bijvoorbeeld het hele jaar beschikbaar zijn en een ski-jas de hele winter.” Verder biedt de webwinkel volgens haar de mogelijkheid om grotere producten als tuintafels aan te bieden.
Voor voedingsmiddelen is voorlopig nog geen plek in de webwinkel, omdat Lidl ‘rustig wil beginnen met e-commerce’. De supermarktketen bekijkt gaandeweg of er nieuwe productgroepen toegevoegd kunnen worden.
Lidl experimenteert al langer met e-commerce, voornamelijk in zijn thuisland. De bestellingen die in België worden geplaatst, worden vanuit de magazijnen in Duitsland geleverd.
In ons land werd in 2014 gestart met een wijnwebwinkel, maar een definitief vervolg heeft dat initiatief nog niet gekregen. “Voor e-commerce geldt dat wij momenteel alle ontwikkelingen op de voet volgen”, liet een woordvoerder vorig jaar nog weten aan RetailNews.
Reacties 0