​Eyelove op weg naar tien procent marktaandeel

Eyelove heeft dit jaar vijftien nieuwe shop-in-shops geopend voor zijn goedkope brillen. De opticien is inmiddels goed voor vijf procent van de verkochte brillen in Nederland en is hard op weg naar de tien procent. Dat laat medeoprichter Paul Berkelmans weten in De Financiële Telegraaf.

Eyelove verkoopt zijn brillen via een kast bij een servicegerichte winkel. Zo werden in 2010 de eerste shop-in-shops in winkels van DA geopend, dat een deel van de omzet krijgt. Eyelove heeft daarom geen ‘dure winkels of duur personeel’, zegt Berkelmans.

De opticien kan een volledige bril leveren voor 49 euro. Alle prijzen zijn volgens de medeoprichter inclusief. “We proberen geen mensen te lokken met goedkope monturen om ze daarna met een bril die het drievoudige kost naar buiten te laten gaan, zoals sommige andere ketens doen.”

Eyelove is volgens Berkelmans ondanks de kleine marges winstgevend. Omdat winkelmeters en personeel duur zullen blijven, ziet hij de toekomst zonnig in. “Wij zijn beter gepositioneerd voor de toekomst dan vele opticiens.”

Vooral de duizend zelfstandige opticiens worden volgens De Financiële Telegraaf geraakt door de opkomst van Eyelove. Zij kunnen namelijk ook al niet concurreren met de inkoopkracht van grote ketens als Pearl. “We krijgen vaak telefoontjes van opticiens die ons verwijten de markt kapot te maken”, aldus Berkelmans.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!