​Nutricia verkoopt babymelk rechtstreeks in China

De Nutrilon-babymelkpoeder van het Nederlandse Nutricia is sinds vrijdag rechtstreeks te koop voor Chinese consumenten. Moederconcern Danone biedt de babymelk aan via e-commerceplatform Tmall Global van Alibaba.

Nutricia hoopt met deze stap supermarkten en drogisterijen in Nederland te ontlasten. Een schandaal met babymelk in China kostte enkele jaren geleden meerdere kinderen het leven. Sindsdien is er een run ontstaan in Nederlandse winkels op Nutrilon, dat wordt doorverkocht in China. De vraag was zo groot, dat veel winkels een maximum van één of twee pakken per klant invoerden.

Het levensmiddelenconcern kan deze stap nemen, doordat het de productiecapaciteit vorig jaar met vijftig miljoen pakken heeft verhoogd. Eerder verhoogde het bedrijf de productie al met veertig miljoen pakken. De online verkoop in China heeft volgens Nutricia daardoor geen gevolgen voor de beschikbaarheid van Nutrilon in Nederlandse winkels.

"Dat Chinese ouders dit nu rechtstreeks op een veilige manier kunnen kopen, zorgt voor meer rust in de Nederlandse winkels", zegt een woordvoerder van Nutricia tegen RTL Z. De fabrikant is in overleg met retailers om de beperkingen rond de verkoop van Nutrilon in Nederland weer af te schaffen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!