Marc Bolland: veel goed, één onvoldoende

Marc Bolland heeft in zijn zes jaar als topman van Marks & Spencer veel van zijn belangrijkste taken met succes volbracht. Alleen de ooit zo onvolprezen kledingafdeling wist hij niet uit het slop te trekken. Hans Verstraaten schetst in het aprilnummer van RetailTrends een profiel van de Nederlander die plotseling retailer in Groot-Brittannië werd.

Het opzetten van een succesvol online kanaal is onder Bolland gelukt. Zo is de online omzet onder zijn leiding verdubbeld. Bovendien wordt de foodafdeling sinds enkele jaren alom geprezen, wat voor een belangrijk deel heeft bijgedragen aan het verbeterde imago van de keten. Ook de infrastructuur en logistiek van de warenhuisketen zijn onder de Nederlandse ceo gestroomlijnd: van de 110 opslaglocaties zijn er nu nog dertig over.

Bolland heeft de winkels verder voorzien van een nieuwe routing en het assortiment per regio aangepast. De fashionafdeling heeft Bolland niet uit het dal weten te krijgen. Al jaren stijgt de omzet van die tak niet. Bij de aankondiging van zijn afscheid, begin januari, zei hij dat dat een kwestie van de langere termijn was.

In het aprilnummer van RetailTrends wordt uitgebreid aandacht besteed aan de tien retailjaren van Marc Bolland. Daar wordt ook stilgestaan bij hoe hij in drie jaar tijd de kwakkelende supermarktketen Morrissons uit het slop trok. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!