​Belsimpel.nl heeft ‘andere visie op winkelbeleving’

Klanten kwamen vaak niet naar een telefoonwinkel om te kijken, maar alleen als ze een telefoon wilden kopen. “Het verkoopmodel in telefoonwinkels was erg agressief”, zegt mede-eigenaar Jeroen Doorenbos tegenover RetailWatching.

Belsimpel.nl opende twee jaar terug zijn eerste vestiging in Groningen. De aanbieder van mobiele telefonie houdt er volgens Doorenbos een andere visie op winkelbeleving op na. Verkopers gaan niet fanatiek op klanten af, omdat dat voor ongemakkelijke situaties zorgt. “Wij geven onze verkopers daarom geen bonus, maar gaan meer uit van eigen kracht.”

Belsimpel.nl beschikt inmiddels over zeven vestigingen, waaronder in de grootste steden van ons land. Daarnaast kijkt het bedrijf in Zwolle of het winkelconcept ook in kleinere steden aanslaat, om zo te bepalen of het verder uitgerold wordt. “In eerste instantie laten we het bij de huidige zeven winkels, want we hebben niet per se de ambitie om heel veel winkels te openen”, aldus Doorenbos.

Belsimpel.nl moest de titel Beste Webshop van Nederland vorige maand aan bol.com laten. Op RetailWatching vertelt Doorenbos waarom zijn bedrijf genomineerd was en gaat hij in op innovaties uit de koker van Belsimpel.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!