Appdate: Relesys, Sjoprz en Currence

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Sissy-Boy, Sjoprz en Currence.

Relesys
Dé communicatietool voor grote retailketens. Zo noemt het Deense Relesys zijn Retail Performance App. Na de succesvolle introductie in Scandinavië hebben Sissy-Boy en Open32 zich als eerste Nederlandse retailers aan de app verbonden. De tool is ontwikkeld om managers van grote retailers effectiever te kunnen laten communiceren met hun personeel.

Een marketingmedewerker kan de boodschap aan het personeel op de achterkant van de app plaatsen. Dat gaat volgens Relesys net zo eenvoudig als het posten van een bericht op Facebook. “Toen wij in contact kwamen met Relesys, bleek hun Retail Performance App exact de tool waar wij naar op zoek naar waren”, aldus directeur Victor van Nieuwenhuizen van Sissy Boy.” Vanuit Relesys’ achtergrond in e-learning en IT konden zij snelheid en gebruiksvriendelijkheid combineren, zonder afbreuk te doen aan performance.”

Sjoprz
Het Eindhovense Sjoprz bracht in oktober vorig jaar al zijn prijsvergelijker voor supermarkten op de markt. Nu moet het de gebruiker van de app nog gemakkelijker gemaakt worden, door automatisch een seintje te sturen als zijn favoriete producten in de aanbieding zijn. Bovendien werkt Sjoprz aan een koopknop. Daarover is het bedrijf nu in overleg met supermarktketens.


Dertien supermarktketens zijn inmiddels bij de app aangesloten, samen goed voor 78 procent van de totale supermarktomzet in Nederland. Een gezin met twee kinderen kan met de app drieduizend euro per jaar besparen, zegt initiatiefnemer Gaspard Jaspars tegen Shopper Marketing Update. De app heeft informatie over ruim negentigduizend producten, die behalve op prijs ook onder meer op gemak en gezondheid worden vergeleken.

Currence
Het was eind vorig jaar al aangekondigd, maar nu is het zover. De officiële app waardoor het mogelijk wordt om met iDEAL te betalen in fysieke winkels, staat gereed voor download. Met de app kunnen QR-codes in winkels gescand worden. Alleen winkeliers die een contract hebben met iDEAL kunnen zo’n QR-code maken.

In de QR-code zijn een bedrag en een begunstigde geprogrammeerd. Na het scannen wordt de gekoppelde bankieren-app geopend en kan worden betaald. De officiële start van de app is volgende week tijdens de Hartweek, waarbij collectanten met QR-codes langs de deuren gaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in