Hogere detailhandelsomzet dankzij schrikkeldag

De Nederlandse detailhandel heeft in februari 2,3 procent meer omgezet dan in dezelfde maand vorig jaar. Zonder de extra maandag die de maand dit jaar had, zou de omzet juist lager zijn uitgevallen, meldt het CBS.

Vooral online en foodretail dragen bij aan de stijging. Pure online players zagen hun omzet met 28 procent toenemen, terwijl multichannellers een plus van achttien procent boekten. Winkels in voedings- en genotmiddelen zagen hun omzet met 3,6 procent toenemen ten opzichte van een jaar eerder.

Ook non-foodretailers boekten in februari een hogere omzet dan een jaar eerder, vooral doordat de prijzen hoger lagen. Het verkoopvolume nam met 1,2 procent af. Woonwinkels groeiden met 7,3 procent het hardst in die branche, gevolgd door dhz-zaken met 5,7 procent. Elektronicazaken zagen hun omzet opnieuw flink dalen, met 8,3 procent. Ook de omzet van fashionretailers en huishoudwinkels ging omlaag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!