De transformatie bij Blokker is ‘revolutionair’. Dat zegt retailkenner Paul Moers tegenover De Telegraaf.
Blokker stapt volgens Moers, door het claimen van het domein ‘thuis', volop in het gat dat V&D heeft achtergelaten. “Blokker is niet dood, het bedrijf gaat het zeker redden.” De 390 ontslagen noemt hij tegenover het Algemeen Dagblad ‘logisch’, omdat het loonkostenniveau bij Blokker te hoog was.
Het nieuwe concept is frisser en moderner, vindt ook retaildeskundige Cor Molenaar. Ook is hij enthousiast over de focus op online in de nieuwe formule. “Internet is volledig geïntegreerd binnen de nieuwe winkelformule met online productinformatie, online bestelmogelijkheden en thuisbezorgen of ophaalfaciliteiten.”
Ook Molenaar benadrukt dat de focus op het domein ‘thuis’, waar een sanering van een productaanbod bij hoort, een goede zet is. “Geen fietsen meer, geen cd'tjes, maar alleen maar dingen die je thuis nodig hebt.” Verder wordt er volgens hem in kwaliteit meer afstand genomen van Action, onder meer door merken als Wedgwood te gaan verkopen.
Reacties 0