De populaire chatapplicatie WeChat brengt zijn betaalmethode naar de fysieke retailer. Dit doet de ontwikkelaar in samenwerking met POS-provider Givex.
WeChat is de meest gebruikte chatapplicatie in Azië en begaf zich vorig jaar voor het eerst op de betaalmarkt door onderlinge transacties tussen gebruikers mogelijk te maken. Nu treedt de applicatie toe tot de betaalmogelijkheden in de retailwereld door aan te sluiten bij de point-of-sale systemen van Givex. Retailers die werken met het kassasysteem van deze ontwikkelaar hoeven geen extra aanpassingen te doen om betalingen via WeChat te accepteren.
Wanneer een klant aangeeft de betaalmethode van WeChat te willen gebruiken verschijnt er op de kassen een QR-code. Wanneer hij of zij deze code scant wordt de transactie in werking gezet en wordt het verschuldigde bedrag afgeschreven van het WeChat-account van de klant.
Met het aanbieden van de betaalmogelijkheid wil WeChat de concurrentie aan met onder meer Apple Pay en Android Pay. Daarnaast werken ook MasterCard en PayPal aan mobiele betaalmogelijkheden.
Reacties 0