Hans Anders heeft zijn omnichannel strategie verder invulling gegeven met de lancering van een nieuwe website. De site is onder meer voorzien van een briladviestool, die de klant helpt een bril uit te kiezen die het beste bij hem past.
De e-commerceafdeling van Hans Anders heeft naar eigen zeggen een jaar lang gewerkt aan de ‘nieuwe, geavanceerde website’. Er wordt volgens e-commercemanager Michelle Nederveen een duidelijk brug geslagen naar de ruim 250 fysieke vestigingen van de retailer. Zo bestaat er de mogelijkheid voor een zichtzending of om online een afspraak te maken in de winkel.
“In deze online winkel kunnen klanten nog beter rondneuzen, passen en natuurlijk ook bestellen”, aldus Nederveen. Via de briladviestool wordt op basis van de persoonlijke voorkeur qua vorm en kleur en de laatste trends in optiek een passende bril gevonden. Verder kunnen klanten er terecht voor een overzicht van de hoortoestellen en gehoorbescherming, die Hans Anders verkoopt.
Waar Hans Anders vol inzet op zijn omnichannel strategie, maakte concurrent Specsavers donderdag duidelijk nooit online te gaan verkopen. "Brillenretailers die online verkopen leveren een half product”, aldus countrymanager Remko Berkel op het Jaarcongres Bricks in Retail.
Reacties 0