Starbucks heeft zijn omzet in het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar zien toenemen tot bijna vijf miljard dollar. Dat is een groei van negen procent ten opzichte van vorig jaar.
Ook de winst van de koffieketen steeg, van ruim 495 naar 575 miljoen dollar. Vooral in China groeide Starbucks explosief, met achttien procent meer omzet. De koffieketen wil tegen 2019 over 3400 vestigingen in het Aziatische land beschikken.
Vooral de investeringen in technologische innovatie en het loyaliteitsprogramma stuwen de wereldwijde verkopen, aldus ceo Howard Schultz in een toelichting op de kwartaalcijfers. Zo wil Starbucks zijn klanten bij al zijn vestigingen een gepersonaliseerde ervaring bieden. Hierdoor moeten klanten alle losse vestigingen op dezelfde manier beleven zoals zij hun vaste vestiging ervaren.
Ook het loyaliteitsprogramma is vernieuwd. Klanten kochten voorheen meerdere items en rekenden deze één voor één af, omdat ze per transactie een punt spaarden. In het nieuwe systeem sparen bezoekers twee punten per uitgegeven dollar, ongeacht het aantal bestellingen. Dit moet ervoor zorgen dat bezoekers hun bestelling in één keer afrekenen.
Reacties 0