Supermarktketens Spar en Coop willen de servicepunten van PostNL in hun winkels behouden. Albert Heijn kondigde recent aan de pakketservice op 156 van de 246 locaties te schrappen.
Begin februari werd bekend dat PostNL supermarktondernemers een stuk minder gaat betalen voor de afhandeling van pakketjes. Daardoor gaan zo’n 2300 winkeliers fors minder verdienen. Voor Spar en Coop is dat geen reden om servicepunten te schrappen. “Een tariefverlaging is natuurlijk nooit gunstig, maar de toegevoegde waarde van de service vinden wij een belangrijk argument om de PostNL-punten te behouden”, zegt een woordvoerder van Coop tegen Levensmiddelenkrant. Spar ziet de pakketpunten als belangrijk onderdeel van zijn buurtwinkels.
Plus laat een beslissing over de PostNL-punten aan zijn ondernemers over. Jumbo, dat ook veel pakketpunten heeft, wil er niets over kwijt.
De beslissing om de servicepunten weg te halen is door Albert Heijn en PostNL samen genomen. PostNL wil zich met zijn pakketten focussen op locaties die puur gericht zijn op het versturen van pakketten, de zogeheten pakketpunten
Reacties 0