Blokker heeft zijn website aangepast aan de stijl van zijn concept Nieuwste Blokker. Hiermee gaat de retailer naar eigen zeggen voor ‘volledige integratie van on- en offline’.
Op de vernieuwde website moet het productassortiment beter naar voren komen en is de navigatie verbeterd. De focus op omnichannel is volgens Blokker nu overal zichtbaar, met de nieuwe website in combinatie met webshopserivce Kiosk en digitale schermen in de fysieke winkels.
Blokker kondigde recent aan zijn organisatie 'ingrijpend en op alle fronten' vernieuwen. Daarbij komen 390 arbeidsplaatsen te vervallen en worden 450 van de ruim zeshonderd winkels omgebouwd. Het concern investeert in de komende twee jaar honderd miljoen euro in de transformatie tot omnichannel retailer en opent gemiddeld vijf Nieuwste Blokker-winkels per week.
Wat er gebeurt met de circa 150 winkels die niet meegaan in de transformatie, is nog niet bekend. Daarover wordt volgens algemeen directeur pas over twee jaar een besluit genomen. Blokker Holding verwacht met de transformatie weer winstgevend te worden. De afgelopen twee jaar leed het concern verlies.
Reacties 0