Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op TIME, Forbes, Econsultancy, Fortune en Retail Week.
Fiet fieuw
Weet je zeker dat je het liefst knap personeel in je winkel hebt staan? Onderzoekers van de Chinese universiteit van Hongkong ontdekten dat het soms zelfs slechts is voor de omzet. En niet alleen omdat er meer naar hun looks dan competenties is gekeken.
Lees verder bij TIME: http://ti.me/1T27e1A.
Uberinteressant
Neelie Kroes gaat voortaan door het leven als hoofd van de adviesraad van Uber. Een leuk bijbaantje voor de 74-jarige oud-Eurocommissaris. Menig retailer is jaloers, want wie wil nou geen kijkje in de keuken van misschien we de grootste disruptor van de afgelopen jaren? Gelukkig heeft Forbes wat lessen op een rij gezet.
Lees verder bij Forbes: http://onforb.es/1QTKV9Z.
Social commerce
Social media hebben inmiddels hun plek in de marketingmix wel verdiend. Maar hoe hoog moet de positie van ‘social’ eigenlijk zijn? Made.com vertelt ons wat we allemaal uit de social shopper kunnen halen.
Lees verder bij Econsultancy: http://bit.ly/26ZoCeE.
Valse noot
Echt waar, veel retailers sturen nog altijd fysieke cd’s naar de winkels om ze van muziek te voorzien. Met als gevolg dat de nummers na verloop van tijd de klanten misschien, maar het personeel zeker, de neus uitkomt. Spotify ziet het gat en duikt er met een startup in.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/1STrWP4.
Lessen uit Leicester
Als we dan toch aan het doceren zijn, pakken we er graag een nog groter succesvoorbeeld bij. Voetbalclub Leicester City werd deze week tot de verrassende kampioen van Engeland gekroond. Na zo’n sprookje kun je er op wachten dat er lessen voor retailers uit getrokken worden. Retail Week doet het.
Lees verder bij Retail Week: http://bit.ly/1XbYVU7.
Reacties 0