McDonald’s Nederland heeft sinds kort interactieve placemats waarmee klanten zelf muziek kunnen maken. De zogenoemde McTrax werkt samen met een iPhone-app, waarmee klanten hun eigen muziek kunnen produceren en komt voort uit een samenwerking tussen McDonald’s Nederland en This Page Amsterdam.
De placemat is voorzien van bluetooth om de koppeling met de app mogelijk te maken. De McTrax heeft verschillende drukpunten, waardoor elke knop op de placemat ook een eigen functie heeft. Zo beschikt het placemat onder meer over een piano en diverse andere instrumenten en kunnen klanten hun eigen stem opnemen om hun muzikale project te voorzien van zang. Tot slot kunnen zij hun nummer voorzien van muzikale effecten om hun project helemaal naar wens te laten klinken.
De interactieve placemat is momenteel verkrijgbaar in een beperkt aantal McDonald’s-vestigingen in Nederland. Wanneer het project aanslaat wordt de placemat ook beschikbaar in de rest van het land. De McTrax sluit aan op de nieuwe muzikale campagne van McDonald’s Nederland, waarin de fastfoodketen samenwerkt met dj Afrojack en rapper Ronnie Flex.
In het meinummer van RetailTrends een interview met Manu Steijaert, topman van McDonald's in Nederland. Daairn gaat hij onder meer in op de rol van digitalisering binnen McDonald's. Klik hier voor meer informatie over een abonnement en bekijk een video van de McTrax op RetailWatching.
Reacties 0